Bye bye Holland

5 april 2013 - Seoul, Zuid-Korea

Goedemiddag! Of voor jullie, goedemorgen dan. Vandaag zijn we om 5 over half 1 geland op Incheon Airport in Zuid-Korea. Iedereen uitgezwaaid en gedag gezegd, zelfs een traantje gelaten! (lees: moeder Astrid) De vlucht was best lang, maar prima te doen. Zoveel mogelijk proberen te slapen, al viel dat niet helemaal mee. Zoveel ruimte om een lekkere houding aan te nemen hadden we niet, en geloof me, alle houdingen zijn uitgeprobeerd. Maar we hebben het allemaal overleefd, mede dankzij de films en spelletjes aan boord. Natuurlijk moest Amy nog even haar boeken laten liggen in het vliegtuig, om het nog een beetje spannend te houden. Lang leve de lieve stewardessen en piloot die ze voor me uit het vliegtuig gepakt hebben. Om tien over half 7 vliegen we door naar Phnom Penh, onze eindbestemming. Voor nu moeten we de tijd maar even zien te verdrijven; we hebben tot nu toe al authentieke Koreaanse amuletten, dangueons noemen ze het geloof ik, beschilderd hier op 't vliegveld. Nu kijken of we ergens een lekker slaapplekje kunnen vinden. We hebben in ieder geval superveel zin om in Phnom Penh te zijn en echt aan ons kleine avontuurtje te beginnen!

Liefs, Jorien en Amy

1. Aad:
    6 april 2013
    Sorry,
    Ik was nog niet klaar en toen floepte de zaak al weg. Ik wilde jullie nog vertellen over een heel mooi cafe aan de Boulevard genaamd Foreign CorrspondentsClub ( kijk in je Planet ) Als je daar om zes uur een biertje drinkt kun je aan de achterkant de zon zien ondergaan boven het Museum en misschien de vleermuizen zien uitvliegen. Aan de voorkant komt rond die tijd de olifant van Wat Phnom langswandelen op weg naar zijn stal. Grappig gezicht tussen al dat verkeer.
    Veel plezier in dit mooie land.
    Aad en Gerda